tisdag, juli 17, 2007

Katter och krig

Här var det meningen att det skulle komma en massa bilder. Jag har ju äntligen skaffat mig en ny kamera. Men...nu när jag har en fungerande kamera...så bestämde sig datorn för att lägga av. Igen.Det hände lagom precis tills jag tankat över alla mina 300 nytagna bilder ( varav 110 är på mormors kattunge- jag har en avancerad "sportfunktion" och insåg inte att det jag trodde var typ 12 bilder, i verkligheten var 84- med "sportprogrammet" tar den 7 bilder/klick. Typ. Eller, ja...riktigt så enkelt var det visst inte, men nästan...). Så några nya bilder blir det inte.

Idag har kriget mot den fete katten trappats upp. I vanliga fall är jag mycket fredlig, och skulle aldrig så mycket spm viska ett ont ord om en katt. Men är det krig så är det. Och det var inte mina katter som startade det. Utan den fete katten. (Ja, vi kallar honom så) Det måste väl ändå finnas nån måtta på hur fräck man får vara? Gränsen är nådd för länge sedan när man går in och pissar på andra människors (och katters) tvätt. Vi har beskyllt tjejerna för detta... men idag tog jag honom på bar gärning. Så nu sitter jag och Purris här i hallen och spanar. Hon varnar mig när han kommer genom att morra, och vips så är jag framme från mitt gömställe bakom trappan med världens fetaste vattenpistol i handen....
Även om hus och tomter och revir inte funkar på samma sätt i kattvärlden som i vår, så måste mina tjejer få kunna röra sig fritt utomhus på tomten utan att tjockisen ska ligga i buskarna och lura. Och inomhus ska de absolut få lov att vara i fred utan att hans doft ska sticka dem i deras nosar. Jävla oskick.

1 kommentar:

Kallil Oliveira sa...

Hy.

Wat is your name?