lördag, juli 21, 2007

Trångt men tryggt

Så har vi sovit inatt. E, jag och barnen. Det är mysigt. Men ack så trångt. En dubbelsäng är inte gjord för två vuxna och två stora barn. Det gäller att slåss för sina 45 cm. Kampen för min del slutade längst ut på kanten med blåmärken över hela kroppen som följd. Men det var mysigt. Barn är mysiga. Även sådana som inte är ens egna utan "bara" tillhör ens älskling. Detta trodde jag ju aldrig att jag skulle säga, men så är det. Så länge de inte tjatar om allt de vill ha och köpa hela tiden eller bråkar och tjurar så är de väldans goa.

Just nu sitter vi alla fyra i vardagsrummet och väntar på att Shrek ska komma ner. Blir nog inget Shrek-tittande ikväll...men imorgon. Och sen åker jag hem och återgår till mitt vanliga liv utan barn. Rätt skönt det också.

Inga kommentarer: