torsdag, november 22, 2007

i valet och kvalet

Jag borde vara världens lyckligaste. Jag har en egen lägenhet. Som jag kan göra nästan precis vad jag vill med. Nästa helg kommer det hantverkare. Som ska måla.Tapetsera. Och lägga golv. Kan det bli bättre? Kan det bli lyxigare än så, någon kommer hem till mig och gör allt pilljobb, efter mina instruktioner. Nej, egentligen inte. Men det finns ett stort problem. Nästa helg kommer det hantverkare. Som ska måla. Tapetsera. Och lägga golv.

Och jag har ingen aning om vilka färger jag vill ha. Vilka tapeter jag ska välja. Eller vilket golv som jag vill ha i hallen. Valmöjligheterna tar aldrig slut, inte inredningsstilarna heller. Jag vill ha ränder. Jag vill ha rutor. Jag vill ha färg. Jag vill ha vitt. Enfärgat. Mönstrat. Blått. Rött Strikt.Stilrent. Mjukt.Kitshigt.Jag vill ha allt.
Jag kan inte få allt, då blir det kaos. Typ JasperConranmöterLauraAshleyochslåssmedBrunoMathssonpåErikshjälpenomenryamatta.

Det kallas inredningsångest.

Inga kommentarer: