måndag, februari 18, 2008

Katt-tricket

Istället för hundtricket så kör jag katttricket. Det funkar mycket bra. På barn. Så idag fick vi besök här, katterna och jag. Av Helena 8 år som bor på granngården. Hon blev mycket intresserad av Snuff och Purris och följde med oss in när vi varit ute. (Lite otäckt ändå att ungen bara klev rakt in från min altan...jag kunde ju varit en ful gubbe, eller en ful tant med för den delen)

Helena var mycket frågvis och undrade varför jag inte hade några barn, när jag tänkte skaffa det och varför vi sover i en säng, som förutom att den står i ett vardagsrum dessutom står på golvet. Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara...fast det behövdes inte, hon pratade på bra själv samtidigt som hon försökte flörta med katterna. Purris vägrade komma ut från sitt gömställe under soffan hur mycket Helena än lockade, medan Snuff visade sig från en av sina bästa sidor och tom. slog lite efter tygråttan som flickungen dängde i hennes huvud.

Sen gick hon som tur var (skulle hem och fika och sen på bio;Råttatouille) och katterna och jag var tvungna att sova middag i två timmar. Det tar på krafterna att få oväntat besök.

Inga kommentarer: