måndag, mars 31, 2008

Idag undrar jag

* Varför det heter finostkaka? (läser veckans reklam) Finns det fulostkaka också?

*Varför sådana där svartklädda kids måste stå och gå som om de hade pucklar på ryggen-är de där decimeterhöga skorna så tunga att släpa runt på att de inte orkar räta på ryggarna? Eller är det ögonsminket som är så tungt att huvudet liksom dras mot marken?

*Varför äckliga gamla tanter och gubbar som luktar antingen rök/svett/piss/gamla otvättade kläder eller en kombination av ovanstående envisas med att sitta bredvid mig på bussen.

Men mest av allt undrar jag om inte Tele2 skäms över att ta betalt för sitt trålösa "bredband" som nästintill aldrig fungerar.

Ja, förresten så undrar jag även över varför jag sitter här och gnäller när jag borde sova....

Inga kommentarer: