torsdag, september 21, 2006

Bästa TV-serierna. Ever.
(i oberoende ordning)
  • Little House On the Prarie (1974)
  • My So-Called Life (1994)
  • Party Of Five (1994)
  • Ally McBeal (1997)
  • Cold Feet (1997)
  • Gilmore Girls (2000)
  • Dead Like Me (2003)
  • Desperate Housewives (2004)
  • Wonderfalls (2004)
  • Weeds (2005)

Kommentar: Jag är en sucker för TV- serier. Listan borde kanske heta de 10 bästa serierna. Jag har ju trots allt sett några till; Loveboat, Full House och Back to Aidensfield har jag ägnat många "precis-kommit-hem-från-skolan timmar". I Norge såg jag dessutom Reba. men Reba liksom Everybody Loves Raymond och Friends har jag inte sett förrän de blivit eftermiddagsTv och ändlösa re-runs.

Den enda som jag är osäker på skulle hålla idag är My So Called Life. Lilla Huset på prärien är outstanding fortfarande. Jag misstänker att Charles och Caroline Ingalls har påverkat min uppfostran mer än vad mina egna föräldrar gjort. Sen låter jag det vara osagt om det var positivt eller negativt.

Först skämdes jag nästan över min oändliga lista, men vid närmre eftertanke kom jag på att jag inte alltid tittat på det som varit populärt (Cold Feet var jag lite för ung för, och Wonderfalls tror jag aldrig gått på svensk TV och Weeds liksom Desperate Housewives såg jag samtidigt som alla andra nedladdningsnördar;före svensk TV fick dem. Ja, just det, Dead Like Me kräver ett hedersomnämnande- SVT har haft den på mycket märkliga sändningstider samt vissat säsong 2 hela TVÅ år efter den första, men det var en alldeles underbar serie! Precis lika goofy som Wonderfalls.(sugen på knasig feel-good humor-ladda hem Wonderfalls))

Ja,just det, Serier jag är Stolt över ATT INTE HA FÖLJT

  • Tre Kronor
  • Beverly Hills
  • Melrose Place

Haha,jag kanske ska ta tillbaka min nöjda min, kom just ihåg att jag under ettan på gymnasiet slaviskt bänkade mig framför Sunset Beach varje skoldag som ett led i den beprövade "skjuta-upp-läxorna strategin".

2 kommentarer:

Anonym sa...

hehe... ;-) dead like me är helt underbar(t knäpp). jag gillade också my so called life - men har antagligen vuxit ifrån den om jag skulle se den nu. såg också början av sunset beach innan det spårade ut - tilltalades av första storyn där med e-mail kontakten och så. ett par där jag inte sett... (wonderfalls, cold feet, gilmore girls och weeds) och själv skulle jag nog ha medium <--- har du missat den? och charmed (där är väl en serie man får skämmas för att gillat) på min lista. annars var förstå min favvo-serie när jag var yngre arkiv x - men det var innan man satt och laddade ner från nätet. ;-) sånt man ser på tv som jag aldrig lyckats hitta och ladda ner går nu - "mord i sinnet", brittisk psykologisk thriller som är väldigt bra om man gillar sånt.

Anonym sa...

Jag kan skriva under på en hel del av den där listan, dock hade jag satt Gilmore högst men det är väl ingen nyhet ;D