torsdag, september 28, 2006

Tre lektioner på tre veckor.

Det är vad jag lyckats med. Börjar bli lite mycket att ta igen. Börjar bli lite mycket allting nu tror jag. Men än har jag inte gett mig. Det kan gå. Det ska gå. Jag kan. Men jag vill verkligen inte. Kan det vara DÄR felet ligget? Hjälper inte med kapacitet när det inte finns en vilja.
Spanskprov nästa vecka. Jippie. Och på fullaste allvar tror jag att jag kan läsa in fem kapitel på fem dagar. Förstå det? Komma ihåg och lära sig för framtiden? Öh,nä, men jag tänkte i alla fall försöka skriva mig till ett G.(Och det kan inte vara så jävla svårt- om jag lär mig alla glosorna och så mycket jag nu fattarav grammatiken så har jag halva inne) Jag kommer aldrig att prata spanska. Jag vill bara ha mina poäng. Fröken Trulig har talat.

Så i helgen ska jag plugga spanska. Skriva psykologiarbete. Skriva en utredande uppsats i svenska. Vaddådå? Helgen har faktiskt 48 timmar. Sover gör jag ju ändå inte.

Inga kommentarer: