lördag, september 16, 2006

Telefonmagi

Ibland så bara vill man att telefonen ska ringa. Då finns det vissa knep man kan ta till;

OBS! Först bör man alltid provringa till sin egen telefon så att man är säker på att den funkar

1) Stirra på den väldigt länge och intensivt
2) Tänka att det ringer
3) Visaulisera hur man först hör signalen, sedan trycker på knappen och svarar
4) Tänka länge och intensivt på den man vill ska ringa (om det nu är någon speciell)
5) Klappa lite fint på den, tala om för den vilken fin liten telefon den är
6) Om det är oviktigt vem som ringer, brukar det räcka att vänta en stund,så ringer alltid någon
7) Man kan även ringa någon och be denne ringa upp
8) Som sista utväg kan man svära,skrika och förbanna telefonen,gärna hota den litegrann

Jag hör hur det ringer hela tiden, men inte är det någon som ringer för det, kanske visualiserar jag lite för hårt? Har provat allt utom att hota nu...

Och se, det funkade! Jag fick mitt efterlängtade telefonsamtal efter hot om att (nä, det vågar jag inte upprepa här) men vi kan ju säga att mobilen blev så rädd att den började vibrera;)

Skulle inte något av ovanstående hjälpa så är det bara att kasta telefonf-n i väggen, man kan visserligen riskera att missa viktiga samtal då, men å andra sidan så vet man att den är tyst för att den är trasig och inte för att Någon inte tänker ringa.

Inga kommentarer: