torsdag, januari 18, 2007

En av två

Jag har på sista tiden insett hur betydelsefullt det är att vara del i en fungerande tvåsamhet. Inte bara den grejjen att man har en pojkän att leka, sova och ägna sig åt div. nakna aktiviteter med. Utan att jag faktiskt har en någon i mitt liv som jag kan och vill göra så mycket mer med. En någon som inte vänder sig om och suckar om jag är ledsen, utan faktiskt tar sig tid att lyssna och förstå, som håller om mig även om jag inte tror det ska gå över. En någon som när jag är glad delar min glädje. Som i sin tur delar sina tankar,glädjeämnen och bekymmer med mig.

E är bland det häftigaste som hänt mig. Jag förstår plötsligt innebörden av ordkombinationer som "fungerande förhållande" och "vänner och älskande". Och det bästa av allt är att E är på riktigt, han är lika bra i verkligheten (kanske ngt bättre?) som i de där fantasierna man så lätt målar upp i början.. Fortfarande. Allt är inte rosa och små fluffiga moln hela tiden längre. Men framförallt nu, när jag känner E så mycket bättre, och vet om de flesta av hans svagheter och vansinnigt irriterande ovanor;) så tycker jag om honom så mycket mer. För att han är äkta. Varken mer eller mindre, utan precis den han utger sig för att vara. En trogen,omtänksam partner (hm,ja, det låter som jag pratar om en jakthund eller arbetshäst...) fin vän och en makalös pappa. Även om det sistnämnda inte har direkt med mig och vårt förhållande att göra, så måste det ändå nämnas. Han gör ett super jobb som pappa med barnen som jag fått förmånen att dela honom med.

När jag funderade över hur personen som jag skulle vilja dela mitt liv med såg ut, så var inte en frånskild 19 år äldre man med två barn den första som kom för mina tankar. Det var nog inte med alls, inte ens på no-no listan. Men så fel man kan ha. Kärlek kan finnas där man minst anar det. God do works in mysterious ways. Och hur den här sagan än kommer att sluta , antingen vi nu lever lyckliga i alla våra dagar, prinsen blir uppäten av draken eller prinsessan bortrövad och aldrig hittad igen(för i sagor finns inte alternativ som att tröttna, växa ifrån varandra, hitta nån annan, otrohet), så är det ett fantastiskt äventyr!

Inga kommentarer: