måndag, mars 19, 2007

risa och rosa, hissa och dissa

Dagens hundbajspåse delas på två;
den första och största går till Ryan Air som förutom urusel service (fast det "ingår" ju liksom i priset) knappt kan leverera det de får betalt för. Hur kan man tidigarelägga en flight tolv timmar, bara sådär?
Lite mindre men kletigare får knasten som skulle visa mig sin lägenhet men inte dök upp. Om man sagt upp sin hyresrätt trodde jag att man kanske förstod att bostadsbolaget måste kunna få visa den för att få den uthyrd. (Nu ska jag inte säga mer, för då riskerar jag att verka som mycket avogt inställd mot nysvenskar.) Kanske fanns det ändå nån mening med att han inte kom? Fet är nog inte meningen att jag ska bo där.

Undrar om det heter kaerlighet eller kjaerlighet?(slickepinne är så fult ord...) Oavsett så har familjen i Norge gjort sig förtjänt av en, de får mig alltid att känna mig välkommen, även om jag är sämst på att höra av mig.

Inga kommentarer: