måndag, mars 12, 2007

blandad kompott

från de senaste dagarna. I punktform kommer här helgens;

  • hjärnsläpp: Två kusinhjärnor blir hälften så intelligenta som en. Det är nu bevisat. Ingen annan än vi skulle komma på idén att använda permanent hårfärg när det var mer glans som var målet. Med lite smink ser jag ut som en polsk traktorhora. Tur att jag "bara" får mina hårförändringsryck vart tionde år. Och tills jag är 35 har jag förhoppningsvis växt ifrån dem.
  • nyförvärv: Nya trosor är aldrig fel. Underbara små glansvita saker som både är perfekt låga och täcker rumpan. Som grädde på moset kan de tvättas i 60 grader och ska av namnet att döma ge "sexy hips". Sloggi säger jag bara.
  • köp av tjänst: Tack vare min sömmerska har jag nu lagom långa byxor och ordentliga knapphål längst ner i skjortorna (precis i den lilla glipan där magen annars sticker ut) Visserligen kunde jag själv gjort det, men då hade jag inte fått den där lyxkänslan som det ger att lämna bort sitt skitjobb till nån annan. Och så hade jag gått miste om den oanade bonusen det blev att plötsligt i den mest akuta alla-kläder-ligger-i-tvätten perioden få ett nytillskott av rena kläder. Ihop med mina nya trosor kan jag skjuta upp tvättandet minst en vecka till.
  • mest underskattade #1: Tidiga mornar. Man hinner tredubbelt så mycket om man går upp halv nio istället för halv ett.
  • mest underskattade #2: Morgonsex. Det finns absolut inget skönare, mysigare eller innerligare sätt att börja dagen. Endorfinkicken blir samma som av en löptur, och kindrosorna blir lika röda men man slipper (tränings)utrustning och kan ligga kvar i sängen. Dessutom är knullrufs den nya pagen.
  • nydanande teorier: #1 "Om man använder nya trosor utan att tvätta dem är risken stor att man får både flatlös och rabies. Det senaste kan dock botas med saliv från en annan rabiessmittad person." Som sagt, intelligensnivån sjunker drastiskt när jag och kussen vistas i samma rum, däremot ökar fantasifödet. #2 "Eftersom man tar längre tid på sig om man går en given sträcka sakta får man mer motion än om man hade gått den fort." Han är kanske inte lika klipsk som han ger sken av att vara, min käraste, men påhittigheten är det inget fel på där heller.
  • vuxenvarning: Att komma till bibblan tio minuter innan de öppnar för att lämna tillbaka låneböckerna innan det blivit böter på dem.

Egentligen borde jag kanske avsluta med helgens töntvarning, och nej, det är inte Es och mina karaokeduetter jag åsyftar, utan ovanstående lista;) Men, det är vår i luften och jag har överlevt min uppsatsskrivning så allt det här bjuder jag på.

Inga kommentarer: