fredag, juli 27, 2007

Friday, I´m in love

Tänk,det regnar inte ute idag. Men sommar vill jag inte kalla det för. Snarare höst. Det känns inte alls bra att komma hem på kvällarna och så är det alldeles svart ute och luften är tung av höstdoft. Det är alldeles,alldeles för tidigt. Jag är inte redo för mörker än. Jag behöver sol. Sol och semester. Det behöver dock inte tvunget vara i kombination med varann. Men åh...det jag önskar mig mest nu, är att vara ledig.

Har precis följt L till stationen efter en najsig sconesfrukost. Lyssnar på the Cure. Sjukt bra grupp.Och sjukt bra låt.Förutom meningslös praktik, brist på ledighet,sol och tid att slappa på, så är allt finnemang. Hade jag sagt att allt var bra,hade jag ju inte varit jag. Det gäller att inte se för positivt på tillvaron;) Men i stort har jag det bra. Har allt jag behöver.
Och i dag är det fredag. Jag är ledig.Jag är kär. Vad spelar det då för roll att det är lite molnigt och luktar september?

1 kommentar:

Anonym sa...

Men september är ju en underbar månad, speciellt att vara kär i. Mörka kvällar & tända ljus...