onsdag, december 05, 2007

Hejåhå

Fick precis mail från min lärare i försäljning. "Snyggt jobbat. DU ÄR EN KÄMPE"
B är med i min fanclub. Jag tror han gillar mig. Kul att en lärare gör det. Kul att nån gör det. (för jag gör det inte)Imorse i bilen förvandlades jag till fem år och fick E att säga att han skulle tycka om mig även om provet i företagsekonomi gick åt helvete. Han sa att han skulle tycka om mig, även om det gick dåligt. Och han lovade att trösta. Precis som han skulle trösta mig om jag blev godkänd, eller fick VG, eller MVG men utan alla rätt. (jag blir aldrig nöjd)

Det är svårt när man definierar sitt eget värde efter vad man gör och inte vem man är. Det jag gör är skit. Känns som meningslös skit. Så efter min definition blir jag meningslös skit. Suck. Inte uppbyggande alls.

Men...skolan känns meningslös och hjärndödande. Jag har gett upp. Har lite ångest över att jag inte har så mycket ångest över att jag slutat bry mig om mina betyg. Har skippat fyra MVG bara för att jag inte orkar. För att jag tappat all lust och ork. Istället för MVG i Svenska B, Engelska B, Psykologi B och Livsmedelshygien har jag nu bara VG. För att jag inte orkar. Jag orkar inte pallra mig dit mer än till proven, och jag orkar inte lämna in några inlämningsuppgifter.

Jag ljuger. Jag mår apdåligt över att jag sumpar mina betyg. Men skolan är inte rolig. Jag får inte lära mig något nytt, och det är ingen som utmanar mig. Bara B. Hade jag haft honom i fler ämnen hade jag kanske ansträngt mig. Åtminstone lite.

Önskar att jag var trög. Dum på riktigt.

::::::::::
Nu är jag bara blasé. Ointresserad. Oengagerad.
Ska snart gå och skriva ett prov som jag inte pluggat till på över en månad. Det är korkat. Men framförallt är det att vara taskig mot mig själv. (men det känns nästan som att jag fått mani på att se hur långt man kan komma utan att lägga ner nåt arbete alls. tyvärr är det bara jag som blir drabbad av mitt lilla test. Hade jag skrivit ner tiden jag lägger på skolan och satt det i samband med mina betyg och presenterat det för rektorn-då hade han fått skämmas- utbildningskvaliten är undermålig. Jag tror till och med en amöba skulle klara sig. En (hjärn)cell räcker)

Nästa år ska jag öva på självrespekten.

Tills dess.
Hejåhå. Kämpa på.

Dagens längtan; Norge. De plockar fram det bästa ur mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei! Akkurat sånn du skriver om skolen kjenner jeg også... På en måte har jeg sluttet å bry meg samtidig som jeg vet at jeg egentlig stresser inni meg fordi jeg "liksom ikke bryr meg..." Men man kan bli så JÆVLIG LEI av å plugga!