tisdag, december 18, 2007

listor

Saker jag gillar i det nya huset;
  1. Tvättstugan- den är så stor att den faktiskt kan kallas för en tvättstuga. Med massvis av plats att sortera både ren och smutsig tvätt.
  2. Duschen-(ser ut som en rymdkapsel)har plats för två, med ånga! det kommer vatten från alla håll o kanter ( nu blir det inga fler diskussioner om duschslangen bör hållas i handen eller sitta i vägghållaren- det sprutar vatten även från små fotduschar!) dessutom har den radio o telefon
  3. Bastun
  4. Den andra duschen-inget särskilt med den, men bra att den finns då rymdduschen gärna är upptagen längre stunder
  5. Belysningen- soft med dimmade takspots i kök/vardagsrum/hall/bad
  6. Köket- det gamla köket var så trångt, att det är inte att detta är arkitektritat med massa lull-lull och Gaggenaumaskiner som imponerar mig mest, utan det faktum att man kan öppna kylskåpet och diskmaskinen samtidigt.
  7. Trädgården-i princip underhållsfri, lite gräsklippning och sen är det klart, kanske bör trädäcket oljas in nån gång?
  8. Badrummet- med två handfat, hårtorksuttag och många skåp kan man inte klaga. Fast det hade varit ett extra plus om toaletten varit vägghängd.
  9. Förvaringsutrymmena- 17 garderober, ett skafferi och en stor grovingång är rena drömmen för ett sorteringsfreak.
  10. Torkrummet- fatta det, ett eget (litet) rum, bara att hänga tvätt i.

Jag är såå kär i det här huset.

ÖNSKELISTA;

  1. smycken
  2. "Kalla fötter" boxen
  3. box med Audrey Hepburn filmer
  4. neutral morgonrock, typ beige eller vit eller brun
  5. alla Morden i Midsomer filmerna
  6. ljusblå ulliga fingervantar
  7. stoor tekopp
  8. sällskapsväska (liten o fin handväska)

Bästa jullåtarna;

  • Helga natt
  • White Christmas
  • All I want for christmas is my two front teeth

TACK för;

  • att jag får älska och bli älskad
  • alla gamla och nya vänner
  • att jag har en egen lägenhet
  • att jag orkar gå upp varje dag
  • att skolan snart är slut
  • mitt nya jobb

Inga kommentarer: