måndag, januari 21, 2008

b.f

För lite drygt en månad en sedan funderade jag över hur lite man kan göra och ändå komma undan. Nu vet jag det. Och det var som jag trodde;man kan i princip skita i att göra det mesta så länge man slickar lärarens fötter.

Gymnasieåren lärde mig att det att det lönar sig att mesa med...men den här gången klarade jag inte det. Men jag har lärt mig min läxa. Tre IG är priset jag fick betala.

Jag har lärt mig min läxa;hur motbjudande det än är så är det bara att stryka medhårs och slicka allt man kan om det är enda sättet att få det man vill ha av någon.

Men det känns inte alls bra att jag ska behöva slita med det här ytterligare en termin. För det här pluggandet...det gör mig inte till en trevlig person. Jag är arg, sur, grinig och gnällig nästan jämnt och har en toleransnivå som är så låg att den är obefintlig. Jag är just nu en sådan som jag själv absolut inte vill umgås med.

Utan att ha läst Maria Svelands bok, så tror jag att det är just en bitterfitta jag förvandlats till. Och där vill jag inte fastna.Jag vill ha tillbaka den vänliga, omtänksamma och hyfsat ödmjuka person jag en gång var.

Inga kommentarer: