fredag, januari 04, 2008

Tidernas uppfinningar

Filtret till värmepumpen behöver rensas. Tyvärr sitter det på ett sådant ställe att man måste vara två för att göra det och därför får jag vänta till E kommer hem. När det blåser kallt ute sjunker värmen i ett hus med öppen planlösning väldigt fort kan jag säga. 15 grader inomhus är ingen picnick. Har ni testat att skriva på tangentbordet med frusna prinskorvar nån gång? Inte? Gör inte det heller, det funkar inte. Men i prinskorvsstadiet befann sig mina fingrar för bara en liten stund sedan.
Har man studiedag och behöver sitta och skriva en massa är det helt värdelöst. Dessutom blir man trög(are) i huvudet när man varit kall en längre stund. (och ändå snackar vi ju inte om minusgrader här. Men har man låg kroppstemperatur av sig själv och är van vid en yttre komforttemperatur på 22 grader så blir man stelfrusen fort)

Just nu när jag sitter här på badrumsgolvet, påpälsad till tänderna, och skriver uppskattar jag att förbipasserande inte kan se genom väggar. Samtidigt tackar jag så hjärtligt för sådant som golvvärme, hårtorksuttag (batteriet i datorn räcker ju inte hur länge som helst) och trådlöst nätverk.

Nu ska jag ta mig en tur ut i den arktiska kylan och fixa en kopp te. Hade jag inte varit så äckelmagad hade jag övervägt att ta in tekokaren i badrummet. Men det finns saker man gör i badrummet, och dit hör inte att äta.

Inga kommentarer: