onsdag, februari 27, 2008

Tur att du inte är hemma,

för då hade jag nog dödat dig.

Mina fina och välvårade kläder som du så ofta ger mig komplimanger för, de håller sig inte fina och välvårdade av sig själv ska du veta.

Och det finns inget som kan få mig så arg som feltvättad (och förstörd) tvätt. Hur jävla svårt kan det vara att fatta att olika sorters material tvättas i olika värme och att man inte blandar ljus och mörk tvätt. Två sådana basic saker som att åtminstone skilja på 60 och 40 grader och ljust och mörkt, det kan man lära en apa. Så därför finns det ingen som helst ursäkt för den 60 graders tvättröra jag precis plockade ur maskinen; svart, mörkgrått,vitt, rosa och mintgrönt... men inte bara det... Strumpbyxor och tröjor har inte i 60 grader att göra. De tål det helt enkelt inte. Och absolut inte ylletoppar som kräver handtvätt. De krymper förstår du.

Jag hoppas för bådas vår egen skull att du jobbar över länge idag.

Inga kommentarer: