onsdag, juni 25, 2008

Favorit (!?) i repris

Ägglossning+stickningar. Det måste vara typ tionde gången nån googlar sig hit på den ordkombinationen. Grattis! borde kanske lägga till -kanske lider av samma gynekologiska besvär som du? i min bloggbeskrivning. Eller inte.

I varje fall när jag nu är inne på ämnet så var jag på Apoteket idag. Krångligt som fan var det. Utan legitimation är man helt körd. Men surproppen som jobbade där bestämde sig för att vara snäll...jag skulle minsann få ut mitt märk väl elektroniska recept trots att jag inte kunde bevisa vem jag var med annat än mitt passerkort från jobbet bara för att han var så hjälpsam, men egentligen var man tvungen att visa ID. Alltså, bestäm dig, antingen behöver man visa ID, eller så behöver man det inte. Men eftersom det nu var ett elektroniskt recept jag hade (och inte kom med ett papper som jag hittat på gatan) och visste vad det var som stod på det samt vilken läkare som skrivit ut det, så borde ju anledningen till att jag hämtade ut grejjerna rimligtvis vara att det var mina. Hade det varit narkotikaklassade mediciner jag försökt plocka ut...så okej...men vem skulle orka göra sig besväret att hämta ut nån annans preventivmedel och smärtstillande? typ ingen, det är ju inte så att det är så svårt att få ett recept på p-piller om man nu vill ha det.
Men jag irriterar mig fortfarande, som sagt, antingen så kan man inte hämta ut sitt recept utan en giltig legitimation (nej, passerkort är ju inte det, även om jag faktiskt lyckats betala med det som ID också...)(I can be so persuasive) eller så kan man det...men då ska apoteksmannen hålla käften och inte påpeka att jag ska hålla i minnet att han var snäll och gjorde mig en tjänst.

Inga kommentarer: