fredag, april 17, 2009

Att jobba hemma

Har fungerat väldigt bra. Det är skönt att kunna styra sin tid själv, anpassa den efter vad jobbet kräver.

Men nu slog det mig med väldig kraft, att snart kommer jag inte ha ett jobb att jobba hemifrån, jag kommer inte att ha ett jobb alls. Jag kommer att vara arbetslös. Det känns inte alls bra. Jag är ju bra på det jag gör. Och jag vill ha något att göra.

Arbetslös. Vilket hemskt ord. Nästan som värdelös. Och så är det ju, arbetslös i vårt samhälle= värdelös. Du definieras efter vad du gör (jobbar med) inte efter vem du är. Det är ju inte heller det mest gynsamma läget att bli arbetslös i. Kan kanske trösta mig med att jag inte kommer att vara ensam?! Klen tröst.Ingen tröst.

Ska bli intressant att se om arbetsförmedlingen=arbetsförnedringen. Hoppas verkligen inte det, utan hoppas verkligen att det är ett ställe för råd, hjälp och konstruktiva ideér. Men än måste jag inte söka mig dit. Är ju inte arbetslös än. Men nu är det ute, så nu är det sant (även för mig)- jag kommer att bli arbetslös.

Inga kommentarer: