fredag, april 17, 2009

SE MIG

När Lasse vill ha uppmärksamhet, då gör han så här;

Precis nu uppfann han en mycket rolig lek. Han hoppar upp på bordet, jag säger nej, han hoppar ner, jag sätter mig och fortsätter jobba, Lasse hoppar upp igen, jag reser mig och säger nej, Lasse hoppar ner, jag sätter mig, Lasse hoppar upp... Ja, ni fattar själva. Väldigt rolig lek. Tycker Lasse. Väldigt jobbig och irriterande.Tycker Matte.
Aldrig en lugn stund med buskatten Lasse. Han har snart vält allt som går att välta, rivit allt som går att riva och avslöjat våra värsta dammråttesamlingar.
Jag skulle vilja påstå att Lasse just nu kommit in i den första trotsåldern, två-års trotset. Och det kan nog stämma, om en katts första år motsvarar 15 människoår, så är nu busLasse lite över två år...

Inga kommentarer: