fredag, oktober 06, 2006

Oj,oj,oj...

Nu brinner det,om inte i busken så i baken. Fast där brinner det väl inte,men eld kan man ha där? Hm...jaa,tror inte jag ska irra mig in bland ordspråken i natt. Men det är nu ett faktum att jag har lite dåligt med tid och inte längre kan skjuta upp färdiställandet av mitt psykologiarbete.

Istället för att skriva har jag ägnat flera timmar åt att tänka ut vad jag skulle köpa om jag hade flera hundra tusen.(Jag började lite modest på 10 000 pix,men det får man ju ingenting för. Och hundra lakan visade sig inte heller vara lönt) Så nu har jag kommit fram till att jag nog inte skulle köpa något alls (för pengarna som jag inte har) utan skulle placera dem i aktier,fonder och i madrassen. För jag är nämligen en sådan som gillar att kunna känna lite på mina pengar, och som gömmer femtio-och hundralappar lite varstans bara för att det är så trevligt att leta efter något helt annat och plötsligt hitta en "bortglömd" slant.

Nu är deadline nära för det dära arbetet. Jag vet inte riktigt när imorgon det måste lämnas in (jag har ju inte heller fått några som helst direktiv angående utformningen) men jag tror att läraren går hem vid ett-snåret. Så tills dess måste jag ha filat färdigt på min slutsats och knåpat ihop en avslutning, och det skulle vara lysande om jag lyckades få lite mer substans i det som ska kallas...öh,ja,vad tusan det nu kallas. Har blivit lite trög här nu tror jag...Dessutom måste jag hinna hem till kussen och skriva ut det.

Om jag gör mig en ny kopp te och målar naglarna i en rolig färg först så piggnar jag nog till. Plockar jag sedan mina bryn litegrann och renbäddar sängen (det hade jag ju ändå tänkt göra imorgon) så är jag nog redo att sätta igång och skriva sedan. Eller vad tror ni?

Inga kommentarer: