måndag, oktober 23, 2006

Ris och magiska garderober

Så du har fått barn? Kul för dig! Grattis, ja, jag menar det.Verkligen. Men snälla, håll alla de äckliga, blodiga, geggiga smärtsamma detaljerna för dig själv. Tack.

Det finns få saker som är så otrevliga som människor som fullkomligt vänder ut och in på sina privatliv på offentliga platser. På morgonen när jag åker tåg kan jag tänka mig att läsa lite, kanske morgonens färska .se skvaller, eller en och annan "riktig" tidning. Har det hänt nåt kul och spännande i folks liv så är det väl småtrivsamt att få ta del av det också. Men jag vill helst besparas från allt som har med kroppsvätskor att göra. Även om det gäller naturliga saker som förlossningar.
Dagens ris till wt-mamman på tåget imorse alltså.

Nu i helgen när jag tyckte så synd om mig ägnade jag och katterna en rätt lång stund framför TV:n. Vi gillar TV-shop. Jag blev sugen på en sån swivel-sveeper som liksom bara hokuspokus sveper över golvet och samlar upp allt damm och katthår och samlar det i en LITEN behållare. Katterna tyckte det var en bra idé, den verkade mindre och snällare än dammsugaren. De tyckte annars att den bästa investering vi kan göra nu är en soffasäng. De tänkte sig nämligen att E kunde sova i den. Så att de får bättre plats i hans säng;)
Nä,men skämt å sido, så är tv-shop ganska underhållande. Jag gillar deras klämkäcka kommentarer och käcka överansträngda leenden. Och faktiskt så gillar jag de där hängarna de säljer. Jag skulle också behöva en förvandling av min garderob i form av mer plats. Den magin som utspelar sig därinne nu kan jag vara förutan. Det är så märkligt, att ibland, när man tar ut något som hängt ett längre tag, så har det krympt. Men det är på nåt sätt ändå nästan förståeligt, det blir liksom mindre, och invidgar sig (ja,just det!)-logiskt ändå. Men idag när jag tog ut min gamla vinterkappa (som jag inte ens visste fanns där-jag trodde den var försvunnen) så hade den växt. Tyget hade liksom utvidgat sig typ två storlekar. Det är helt otroligt!
Jag tänkte sy in den och bad mamma om hjälp, hon tyckte det var dumt ifall ett behov skulle uppstå nån gång av en större kappa.Hon hävdar att det inte finns magiska garderober, onda tvättmaskiner som medvetet förstör fina underkläder, eller strumpätande torktumlare. Jag tror mamma har dålig fantasi, hon tittar alldeles för lite på Tv-shop!

Inga kommentarer: