fredag, november 10, 2006

Krokodiltårar

Här sitter jag, mitt i natten. Och gråter. Jag som inte ens har något att vara ledsen över.Andra gången på två dagar. Utan anledning. Och varje gång är det "TV" som lockat fram mina tårar. Igår när jag såg "Vilddjuren" så tjöt jag ända från när lejonungen går in i fraktcontainern (och det gör han i början av filmen) och slutade inte förrän lejonpappan slog upp ögonen. Sen grät jag lite till i slutet, bara för att det slutade lyckligt. Vad är det med mig? Den här filmen var inte särskilt sorglig eller läskig, inte alls i stil med Bambi eller Lassie.
Och nu sitter jag här och gråter igen. (OBS! följande innehåller en Desperate Housewives spoler) Trots att jag tyckte genuint illa om Nora började tårarna rinna när Caroline Bigsby sköt henne inne i mataffären, och när hon sedan sköt Lynette...

Måste vara extremt känslig just nu. Kan kanske ha något att göra med att jag sover dåligt? Men idag när jag satt i bilen så var det nåt jävla humorproram på P3 där "Ääva Tosstenson" skröt om att hon fått ner elva skogsmöss i en mixer. Och gissa om inte tårarna började rinna igen?

Jag kan bara inte förstå varför jag gråter så...mitt enda bekymmer just nu är att färg torkar sakta.

Har fått ner avsnitt fyra av Ugly Betty nu. Ska trösta mig med det. Sen ska jag och katterna tränga ner oss i Ev.s barnsäng. Trött.

Inga kommentarer: