tisdag, november 07, 2006

Ute eller inne?

Det är den stora frågan nuförtiden, även om det verkar som att en och annan börjat intressera sig för den annalkande miljökatastrofen (hm, kom den plötsligt nu?) Ja,ja.. imorse tillexempel, fick jag ju fråga katterna om de ville vara ute eller inne. De valde att stanna inne. Tror jag det. Ute blåser det kallt ju...och vem vill vara ute i kylan?

På tåget läste jag metro...och en av deltagarna i deras streetmodell-tävling ansåg att hon var så ute att hon var inne. Mmm, kul för henne. Bättre det än att vara så inne att man är ute, eller? När blev det så fel att vara sig själv? Att stoppa ner byxorna i stövlarna för att man alltid gjort det?Och inte för att det är "rätt"? Det är ju något av det första man får lära sig för att överleva dagis utan våta byxben och läskiga stövelskafts-skavsår. Om man vill (öh?), så kan man ibland chatta med aftonbladets stylist Lisa Carlén. Ibland när jag behöver lite underhållning så läser jag chattloggen. Vilken tur att jag gjorde det igår, så att jag fick reda på att mina Burberry halsdukar inte är uttjatade trendobjekt utan faktiskt funkar eftersom rutigt är rätt. Tänk om nån hade sagt mig det när jag gick på högstadiet och blev utskrattad för mina "gubbhalsdukar" och Lyle & Scott tröjor... för finns det nån tid i ens liv när det är viktigt att vara inne så är det väl i tonåren. Men jag trivs så bra med att vara ute, i duffel och gummistövlar behöver man aldrig frysa;)

Och aldrig har det väl varit så inne att komma ut ur garderoben?Tom. prettokanalen tvåan sänder ett program om det... Det är nog så bra, men just nu föreslår jag att man går in istället. Det är hög tid att vädra vinterkläderna och skicka höstjackan på kemtvätt. Skönt att oljerocken är nyvaxad. En trendig skogspromenad, någon?

Inga kommentarer: