tisdag, januari 23, 2007

Att rensa i röran

kan vara bra det. Men det kan också ställa till bekymmer. Jag har städat väldeliga här i helgen. Så nu hittar jag inte någonting. Jag har nog städat bort en hel massa, men oftast så upptäcker jag ju inte det förrän det är något jag letar efter, som inte ligger på sitt för mig vanliga stök-logiska ställe. Nu kan jag inte hitta lappen med PIN-koden till mobilen. Man kan ju tycka att jag borde memorerat den, men jag har bara använt den en enda gång, och det var när jag satte i det nya simkortet efter jul. Sen dess har mobilen varit på (jodå, den är alltid på, jag ignorerar bara samtal ibland eller sätter den på ljudlös). Men nu är pin-koden borta. Att jag inte kan bli uppringd säger sig själv, att jag inte kan ringa är lite mindre självklart, då jag trots allt har en fast telefon. Men...sen jag fick mobil för ett antal år sedan, så har jag slutat lära mig folks telefonnummer. Visst,visst, Eniro finns, men sen de gjorde om sidan har den blivit om möjligt ännu sämre. Och alla koder, bankkoder och larmkoder och lösenord och sånt, som jag har i mobilen, de kan jag ju inte gärna slå upp på Eniro, eller Hitta, även om det påstås att allt finns där. Jag har inte lagt pappret med koden i -här-sparar-jag-viktiga-papper-påsen, inte heller i här-kan-det-också-tänkas-hamna-viktiga-papper-lådan, så var finns den då? Kanske borde kolla i hyllan med kokböcker, där hamnar det ibland en del saker som inte borde vara där, typ viktiga papper.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Ring din operatör så får du koden :)

Anonym sa...

Det känns som att då har du din lapp på samma ställe som vi la vår lapp...
Lappen innehöll information om vilket uttag som var vilket när vi nu, lyxigt nog, fått fiber in i huset.. Ett uttag är IP-telefoni, ett är TV-utbud, ett är surfning på hög nivå, ett minns jag inte.. Vilket är vilket?? Finns inte heller på hitta.se eller eniro.
Falsk marknadsföring? ..suck..
Om du letar hos dig så letar jag hos mig ;)