fredag, januari 12, 2007

Idag

har det inte hänt så mycket. E fyllde år. Känns lite konstigt att inte få fira honom. Det är lite märkligt att "dela" honom, men det känns faktiskt ofta som att jag gör just det. Delar med hans barn.
Undrar om vi kommer att vänja oss vid varandra, barnen och jag?

Skolan har börjat igen, och med den kommer på något sätt bekymren. Genast känner jag mig stressad. Nu har jag faktiskt lagt upp en plan för hur och när jag ska plugga, men redan oroar jag mig för att det inte ska vara tillräckligt. Svår balansgång. Till senaste provet läste jag ju för mycket...och det gick ju inte så bra. Till detta sista i företagsekonomi ska jag försöka läsa "lagom". Men jag vet att jag inte kommer att kunna slappna av förrän den 31 när jag skrivit det. Januari kommer att bli en tuff månad. Första provet i B-kursen i psykologi snart också.

Och så ska jag flytta! Det är väl egentligen mest roligt! men det kräver en hel del. Jag måste nånstans få tid att packa. Och lite tid att ta hand om mig själv. Minns inte senast sulorna på mina löparskor fick känna mark. Behöver det. Annars faller jag sönder. Tror det är det som håller ihop, att komma ut, röra sig.
Från och med den 27 kommer katterna och jag ha ytterligare 14 kvadrat att tassa runt på. Och ett badkar. Det ser vi framemot! alla tre. Samt egen tvättmaskin, torktumlare och en uteplats. Just nu tror jag inte vi kan få det bättre!!! och så ligger det precis brevid en upplyst slinga, en som som går runt och är lagom att hinna på morgonen.

Om man sover på natten vill säga. och det gör ju inte jag nu. Det är svårt det här med förändrigar. Även om de är av godo, så tar det alltid tid innan jag har vant mig vid och anpassat mig till dem.

Jag har länge undrat över en sak, varför måste katter alltid kräka på saker? Varför kan de inte bara spy på golvet? Fast det är klart, det är inte lika bekvämt att sitta och ulka på ett golv som på en matta eller ett täcke, och så sugs det inte upp så bra heller.

Inga kommentarer: