tisdag, februari 13, 2007

aningslösa föräldrar

I Gs sexa har de nu haft sexualundervisning. Men det var lite svårt att göra läxor, för man kunde inte fråga om hjälp, för sådant vet ju inte föräldrar något om. Fick hans pappa veta på utvecklingssamtalet.

När jag gick till Ica idag passerades jag av tre småtjejer i 10-12 års-åldern på cyklar. De hade sådana där klara, prathöga röster som tjejer i den åldern har, så det var svårt att undgå deras samtalsämne; namn på snippan. Eller kanske skulle den kallas blomman, eller grottan eller bävern(var f-n har de fått det ifrån)? De rablade upp några andra fantasifulla förslag för att sedan i kör säga tyst, när de cyklade förbi mig. Sen var det lite svårt att urskilja när alla pratade i mun på varann, det sista jag hörde innan de körde ner i gångtunneln var -ja, för vad det heter mellan benen, det kan man ju inte fråga mamma om"
Jag fick mig ett gott skratt när E berättade om Gs läxor, och log igenkännande åt småtjejerna. Vissa saker verkar aldrig förändras; konsensus att föräldrar inte vet något om, och aldrig under några omständigheter har sex.

Inga kommentarer: