söndag, juni 24, 2007

Veckorapport v. 25

Eller, så fort det blev söndag!

Veckorapport...en mycket bra uppfinning, fast det här blir av en annan karaktär en de som föräldrarna fick hem från skolan på lågstadiet.

Veckans låt är "Det var en gång en fågel" med Laser. En alldeles underbart meningslös låt. Och veckans present (eller månadens!) är absolut parfymen E. hade med sig från Spanien. Jag blev riktigt imponerad av min älskling. Han lyckades inte bara hitta en parfym som luktade gott på mig (och et är svårt att köpa till andra) utan dessutom prickade han in en riktigt god nyhet! (Stella In Two Peony) Nu luktar jag som en prinsessa, eller, om man ska tro bloggskvaller, som Gwyneth Paltrow! *s*


Däremot är jag inte det minsta imponerad av IKEAs nya påfund; numera ska man inte bara montera ihop sin lampa själv,man ska dessutom även göra elinstallationen. Dåligt IKEA. Dessutom farligt! Då betalar jag hellre en tjuga mer och får lampan med en kontakt!

What else? Två prov har veckan bjudit på. Det enda jag kan säga efter dessa läxförhör för dumskallar är att vuxenutbildning är ett skämt. Jag väntar fortfarande på att de "riktiga" proven ska dyka upp.

Fast å andra sidan bör jag väl vara tacksam över att något är lätt för mig. Det sägs att vi inte får större prövningar än vi kan hantera, men ibland undrar jag. En sak som är säker är i varje fall att familejn är det viktigaste som finns, och att "familje"liv är en mäkta svår konst att bemästra.

Det har varit en på alla sätt bra vecka. Saker faller på plats.

Inga kommentarer: