tisdag, augusti 21, 2007

all distraktion

är bra distraktion?

Har en liten (nåja) paus nu... och då råkade det slumpa sig så att jag när jag bland mina 759 mail letade efter det där retliga "1 nytt meddelande" (som jag inte alls har) istället snubblade över kärleksmail jag en gång fått. Ack,ack de pojkarna, de pojkarna... Uttrycka sig så att jag än i denna dag blir tårögd.

Diskuterade kärleksbrev med E. och jag påstod att jag aldrig fått några. Men det var ju en sanning med modifikation. Mail och brev är ju (nuförtiden), om inte samma...så nästan. Jag har ju fått långa uppsatser. Fantastiska känslouppvisningar.

Men så här i efterhand...eller i retroperspektiv för att välja ett lite mondänare uttryck, så har jag ju hellre kärlek utan brev, än en massa brev utan kärlek. Kärlek.Jag får min bägare fylld.

(kunde jag bara plugga lite så kunde vi leva lyckliga i alla våra dagar sedan ...)

Inga kommentarer: