tisdag, augusti 21, 2007

Mellan två tillstånd

Precis, där emellan stressad-men-jag-kan-skjuta-på-det och stressad-som-fan-tiden-räcker-nästan-inte-till befinner jag mig nu. Prov i morgon. Terminens första. Jag har vetat om det hela sommaren men på något sätt ignorerat detta otrevliga faktum. Jag gick upp klockan sju för att plugga (nej,jag tentaskolkar inte, vi har faktiskt studiedag) och det är helt fantastiskt vad mycket jag hunnit med. Jag har tvättat i princip hela sommarens tvättberg, strukit en del,dammsugat och läst tidningen. Och inte nog med det, jag har klätt på mig. OCH kammat håret. (det hör ju liksom inte till vanligheterna på lediga dagar) Om jag bara målar tånaglarna riktigt röda och fina också så är jag nog redo att ta itu med pluggandet sedan. Jag vet nämligen var boken ligger. Tror jag.

Inga kommentarer: