söndag, september 02, 2007

På gott och ont

Internet är en aldrig sinande källa till information. Information som annars ofta är om inte otillgänglig så svårtillgänglig. För det mesta uppskattar jag möjligheterna att kunna lära mig nya saker och enkelt ta reda på sådant jag undrar över. Men den är inte alltid till fromma, denna kunskapens nya källa. Ibland kan man få veta saker som man innan inte ens visste att man kunde vara rädd för. Kanske vore det bättre för mig om jag inte hade tillgång till all denna information? och det skulle jag ju inte ha utan internet...

Världen är en stor och läskig plats.

Och som om inte det var nog, att det ibland är dumt at vara nyfiken, och att världen är stor...Så är mina två små nyfikna kusiner på väg ut i den stora farliga världen. Imorgon flyger de till Stockholm för att på tisdag ge sig vidare mot Australien. Jag blir alldeles grå när jag tänker på vad de kan råka ut för. Men de har lovat mig att inte göra farligare saker än att kondomer eller Bamse-plåster kan rädda dem ur knipan;) Dessutom har de lovat att skriva i sin resedagbok nångång ibland sådär. Och då måste jag säga att jag är väldigt tacksam för att jag har bredband, så att jag inte behöver missa uppdateringarna med en sekund.

Inga kommentarer: