torsdag, januari 03, 2008

Det ringer, det ringer

skynda dig att svara, vem kan det vara?

Det är så fantastiskt. Jag har telefon. Det har jag ju visserligen alltid haft...men ett bra långt tag nu har det bara varit mobilen som gällt. Och det är inte samma sak. Inte samma känsla av att lyfta luren, och inte det ljudet när man gör det heller. Jag har haft det där modemet till telefonen liggande länge, men ingen telefon som funkade. ComHem (son f.ö är ett riktigt kasst bolag som aldrig svarar i sin kundtjänst-men som jag ändå var tvungen att välja eftersom det är det enda som funkar i det här huset) gillar inte sådana där fina grå telefoner med snurrskivor...och det var ju det jag hade.

Men tack vare Es jobb har jag nu en telefon. De skulle slänga den som var inne på hans kontorsrum...och det är ju så att jag är alldeles för ekonomisk för att gå och köpa nya saker när det finns gamla man kan använda.

Så nu har jag nog allt jag kan önska mig här i min lya. Förutom dammsugarpåsar. Det skulle vara en bra inflyttningspresent;)

Inga kommentarer: