måndag, mars 17, 2008

Äh,men va fan

Efter 27 minuter på jobbet(varav det tog mig tre att skriva föregående inlägg under tiden som jag körde ett av mina program-alltså bara väntetid) så är jag färdig. Det är den stora nackdelen med att ha en specifik arbetsuppgift. Det finns uppgifter på min kollegas skrivbord som jag kan ta mig an, men han har inte lagt dem på det vanliga stället, och jag vägrar rota. Så jag får snällt vänta till han kommer.

Under tiden som jag sitter här med min ångest över att jag bara tickar pengar utan att få så mycket gjort (nu väntar jag på att sista programmet kör) så roar jag mig med att läsa på Aftonbladet om Påskfrossa och Så fixar du bikiniformen på två veckor.

Inte för att vara sån, men om man nu ändå inte tänker särskilt långsiktigt, utan bara tänker ägna två veckor åt att komma i form...varför börja nu? Man kan ju lika bra vänta till mitten av maj och fortsätta fläska fram tills dess.

Jag tror att det är en gammal artikel de kör igen i brist på bättre nyheter. Om det inte är en "special" för dem som ska iväg på sista minuten nu så här på vårkanten.

Jippi! Jag hittade de där pappren... de låg på mitt skrivbord. Så nu kan jag jobba hela dagen. Gött.

Inga kommentarer: