måndag, mars 17, 2008

Morgonstund har guld i mund

(jo, så hette det från början...)

Och,ja, så är det! Jag har bara inte riktigt förstått hur och när det började bli ljust...Så i mitt huvud betyder ljust ute att kliockan är minst nio. Därför känns det inte alls särskilt konstigt att vara på jobbet fem i sju.

Jag uppskattar verkligen den här stunden för mig själv innan resten av kontoret kommer. Det är ett skönt sätt att komma igång på, ingen som pratar, inga telefoner som ringer, bara lugn och ro.

Problemet idag är att jag inte har så mycket att göra då det verkar som att servern legat nere under helgen.

Eller att göra finns det alltid...ett helt arkivrum som bara väntar på att någon ska förbarma sig över det.

Utomhus går det mot ljusare tider. För mig är det nya tider. Jag inte bara stiger upp tidigt om mornarna, jag tränar och jag äter ordentligt, och dessutom-och det här är en lika stor chock för mig som för de som känner mig- jag städar en hel massa. Och ska man tro på Es dotter, så städar jag inte bara mycket, utan FÖR mycket. Det ni;)

Inga kommentarer: