lördag, mars 15, 2008

vår + skola =dåligt humör

Nyss klagade jag på att det var hämmande att blogga när familjen läste, men nu är det så att jag har plugghelg. Och plötsligt finns det inget som är så lockande som att sitta vid datorn. Långpromenad och dammsugning har jag också hunnit med. Kanske ska ta mig an strykberget när jag ändå är i farten.
Plugghelg borde jag ha oftare, jag får så mycket gjort då.

Hade jag sedan dessutom pluggat på mina plugghelger hade det varit desto bättre. Men det är så tråkigt. Och jag är så trött. Gör minsta möjliga.

Fick en del betyg nu i veckan. Det märks att jag gav upp redan i höstas. Att jag sätter mig dan innan provet och läser igenom det en gång. Men det märks också att skolan är alldeles för lätt.
En genomläsning ger G. Ett par ger VG. Några till, lite intresse för ämnet och en stimulerande lärare ger MVG. Att bråka med sin lärare är dock inte bra, det har resulterat i tre IG.
Alltså har jag i dagsläget tre IG, fyra G, nio VG och nio MVG. På ingång ett G i matte B, kanske VG i småföretagande, förhoppningsvis MVG i Samhälle B och Historia B och om jag skärper till mig och gör det där arbetet i Psykologi B som jag skulle göra den här helgen, så blir det väl ett MVG där också.

Men jag är fruktansvärt lat. Hade jag inte varit så lat så hade jag kunnat ha 13 MVG istället för nio.

Jag vet inte längre vad jag ska med ett gymnasiebetyg till, jag har tappat bort mina mål. Och mitt jävlaranamma. Mina drömmar är inte alls jobb-och karriärrelaterade längre. Jag vet inte vad jag vill. Är i ett stadie av liknöjdhet.

Och mitt i allt gör rastlösheten sig påmind. Livet nånannanstans har aldrig tett sig så lockande som nu när jag har ett jobb och en ok lägenhet. Men nu är det mars...och då kliar och river det alltid i själen.Tittar på jobb utomlands. Som jag aldrig kommer att söka.

Fick en sådan vansinnig tanke... Men nej. Jag kommer inte att.

Jag hatar våren. Mer än jag hatar julen och tom mer än jag hatar snö.

Kom sommar och ge mig ro.

Inga kommentarer: